Vi söker en Inköpare!

  • Område

    Hela koncernen
  • Sista ansökningsdag

    22 september 2019
  • Antal tjänster

    1
  • Anställningsform

    Tillsvidare­anställning som inleds med en 6 månaders provanställning

Dela med en vän

Det går bra nu!

Vi på Habitek fortsätter vår tillväxtresa som påbörjades med vår nuvarande ägare för många år sedan. De senaste åren har vi tagit rejäla kliv och skapat oss en koncern där vi hjälper våra kunder med ny-och ombyggnationer samt med yttre (trädgård, mark/anläggning) och inre (teknisk förvaltning) underhåll av sina fastigheter. Det går bra för oss, bland annat för att vi är ett kompetent gäng som trivs och har roligt tillsammans och alltid sätter våra kunder i fokus.

Jobbet och vi

Vi söker en inköpare för hela koncernen som vill medverka till att långsiktigt driva och utveckla inköpsprocessen. Du kommer att lägga större delen av din tid på vårt Byggentreprenadbolag men även arbeta nära våra affärschefer i våra bolag Utemiljö och Förvaltning. En viktig del i ditt arbete är förhandlingar och att utforma och bevaka inköpsavtal och ramavtal men även att arbeta med bl. a. anbudsförfrågningar, utvärderingar och beställningar, kvalitetsrevisioner och leverantörsutveckling samt att inarbeta miljö- och arbetsmiljöaspekter i inköpsavtalen. I rollen ingår också att vara uppdaterad om aktuellt marknadsläge, prisbild och olika leverantörer i Sverige och utomlands.
Du stöttar våra platschefer inom entreprenadsidan och våra affärschefer i övriga bolag i deras projektarbete med inköpsplanering och kostnadsstyrning.

Vi är ett engagerat, drivet och positivt gäng som är måna om att hålla oss i framkant när det gäller kvalitet, hållbarhet och våra medarbetares kompetens. Vår kultur och våra spelregler är viktiga för oss och en stor del i vår framgång. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Vem är du?

Vi ser gärna att du förstår de olika delarna i en byggprocess och du har helst en teknisk- eller ekonomisk utbildning i botten. Det är bra om du har minst 3–5 års erfarenhet från byggbranschen eller i ett närliggande affärsområde. Det är viktigt att din kommunikativa förmåga är mycket god i tal såväl som i skrift och att du har god datorvana. Som person är du social, ansvarsfull och engagerad i det du åtar dig och jobbar på ett ärligt sätt för att skapa en god arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Är du ambitiös, driven och positiv så kommer du både passa in och trivas hos oss!

Information och ansökan

Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev snarast möjligt. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår HR-chef Ulrika Ledmyr på epost: ulrika.ledmyr@habitek.se

Fler lediga tjänster