Vårt uppdrag är att göra kunden nöjd och glad. Därför är vårt fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö (KMA) extremt viktigt. Vi har identifierat fyra mätbara områden där vi hela tiden vill framåt:
1. Våra kunder ska bli allt nöjdare
2. Vi ska bli effektivare och söka innovativa lösningar
3. Vi ska minimera vår miljöpåverkan
4. Habitek ska ha branschens bästa och friskaste medarbetare
Idag finns en rad regler och lagar kring hållbarhet som måste följas samtidigt som kunderna allt oftare efterfrågar hållbara lösningar. Det gillar vi och planerar inköp, produktioner, transporter och lagring i syfte att minska vårt ekologiska avtryck.
Att göra det bästa för kunderna och Habitek är A och O för oss, men vi vill också göra gott bortom vår kärnverksamhet. Därför har vi initierat en rad CSR-insatser som ger människor över hela världen hållbara lösningar på problem och utmaningar de möter i sin vardag.